15 december 2009

Nu är jag tillbaka

Långsamt men säkert kravlar jag mig upp ur det svarta hålet och det mycket tack vare er, kära bloggvänner, som skriver så fint och trösterikt.
Jag ska försöka göra som goaste "Carpe Diem" Learning by doing och bara bestämma att ingen annan ska styra mitt liv. Inte ska h*n, som svek så, få bestämma hur jag ska må och inte få glädjen av att se att h*n fick så stor betydelse för mig.
Nej, nej, personer som gör så är små och obetydliga och jag är värd mer.
Jag vet det och jag intalar mig det varje dag. Det var inte meningen och jag är säkert menad för något större. (kaxigt, va?)

Så, tillbaka på ruta 1 har jag hunnit med ett läkarbesök och ett besök hos Af och det är bara att börja om och tro att det kommer att gå - och bättre denna gången. Tredje gången gillt heter det ju.

Fast nån vidare julstämning har inte infunnit sig ännu. Lite ljusstakar har vi och mer kommer det att bli.

Tack alla ni mysiga vänner för era underbara kommentarer, utan er och stickning vet jag inte hur det skulle gått.
kramar till er alla...

2 tankar:

Starka underbara vän! DU är så så värd att få må bra... och precis som du skriver, med all den kaxighet som du faktiskt får, och ska ha... ingen annan än du själv ska få bestämma hur du ska må!!
Så vi får "upp till kamp" mot det, eller de som inte vill finnas där på vår väg mot vår egen nya styrka!
Du är så modig, tycker jag... och än om du inte alls känner dig så kaxig nu alla dagar... så kanske det får bli som här... lite kaxighet i taget!

NU måste jag bara hitta till sängen... ögone går i kors. Men jag vill ge dig fyra ord, som jag tror på: Jag tror på dig!!

Vi fixar ju det här... varför skulle vi inte göra det? För vi är ju alldeles självklart lika mycket värda att må bra som vem annan som helst... bara vi bestämmer oss för det!

Sov gott, vännen...

Ruta 1 - ja det känner vi ju väldigt väl igen.

Undrar om och när vi blir fullärda.?

Hoppas du får må så pass bra nu så att du kan få känna lite Julstämning.

Varma hälsningar!

PS. Lerin-utställningen pågår till 7:e mars, så det är ingen panik. DS.

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida